tirsdag den 29. november 2011

Den store studenterbrødstest - appendix

Et af de blogindlæg jeg har fået allemest (positiv) respons på, var den studenterbrødstest, jeg med meget kyndig assistance fra min hustru, lavede for præcis én måned siden. Og da jeg mødtes med gamle klassekammarater fra gymnasietiden i fredags, viste det sig, at testen havde skabt begejstring så langt væk som i Geneve. Jeg er derfor glad for at kunne traktere mine trofaste læsere med et lille appendix til testen, og hvem ved om der ikke dukker flere supplementstest op en dag?

Studenterbrød fra bageriudsalget i Superbrugsen ved Nørreport station, 1358 København K.
Pris 8,50 kr. (der er tilbud på 3 for 20 kr., hvilket blev indkøbt). Vægt: 100 gram.
Udseende: Der er tale om et bemærkelsesværdigt fladt (lavt) brød. Det har en tyk bund, en tynd, mørk, masse og et særdeles iøjnefaldende, nærmest flydende, lag lyserød glasur, hvorpå er strøet et ujævnt lag krymmel. Dommerne er enige om, at den lyesrøde glausr rent æstetisk ikke fungerer. Jens betegner den som "svær at tage alvorlig", mens T mener, at "den virker forkert" og betegner det som en "misfarvning".
Konsistens: Overordnet er dommerpanelet enige om, at konsistensen er brødets største problem. Man oplever en uharmonisk mundfølelse, når man indtager brødet. Bunden er ifølge T overbagt og krummer kraftigt, selve massen er meget klæg, og både masse og det nærmest fyldende lag glasur klistrer til ganen.
Smag: Der er enighed om, at den tilsatte romessens smager kraftigt igennem. Selv om brødet også indeholder syltetøj, kan dette stort set ikke smages. Der er enighed om, at det for så vidt smager "ok"; Jens er dog en tand mere begejstret for smagen end T, hvilket måske skyldes  at han, da brødet blev indtaget, var ret sulten.
Karakter: T giver 1½, Jens giver et stort 2-tal.

Ingen kommentarer: