mandag den 7. november 2011

En ukendt sang med et ukendt, forlængst opløst, band

Hvis du, som jeg, er meget glad for musik, kender du sikkert godt detder med at du pludselig får en sang i hovedet, som du optog fra radioen for noget der føles som 1000 år siden. Mens jeg for lidt siden sad i sofaen og slog mave fik jeg en sang af den amerikanske gruppe The Sneetches i hovedet. Dengang i 1989 havde jeg læst en anmeldelse af et af gruppens albums i Information, som blev holdt i mit barndomshjem, og kort tid efter spillede Jan Laursen en sang med dem i et P3-program. Det var sådan en dejlig tresserinspireret guitarpopsang som røg ned på et Maxell-bånd, og som jeg efterfølgebde flittigt lyttede til, når jegt skulle have en puster fra The Cure og Joy Divistion.
Jeg har lige surfet lidt rundt på youtube. Kunne desværre ikke finde netop sangen fra båndet. Men fandt bl.a. et nummer med dem ved navn Weather Scene, som har lidt den samme stemning.

Ingen kommentarer: