onsdag den 16. marts 2011

Pigerne på Brønshøj Torv

Da min far holdt tale til sin afskedsreception på Gyldendal, valgte han at citere en lettere enfoldig mand ved navn Henriksen, der havde arbejdet i en menneskealder på Gyldendal som kontorbetjent. Da Henriksen i sin tid gik på pension blev han spurgt, hvad han så ville få tiden til at gå med, hvortil han svarede, at han havde tænkt sig at sidde hver dag på Brønshøj Torv og kikke på piger. Min far syntes, det var så god en bemærkning, at han altså sluttede sin tale af med at sige, at han også ville sidde og kikke på damer på Brønshøj Torv... Tre måneder senere døde min far, og han nåede vist aldrig at komme forbi torvet. Men i morgen hvor jeg alligevel i embeds medfør skal ud til Bellahøj påtænker jeg efterfølgende at smutte en tur forbi bænken på Brønshøj Torv og se om Henriksen sidder der endnu.

7 kommentarer:

pter sagde ...

Smukt - hverken mere eller mindre!

Jens Keis Kristensen sagde ...

Tak

Anonym sagde ...

Dejlig blog! :O)

Jens Keis Kristensen sagde ...

Og tak, det vil være mig en fornøjelse at bringe et smil frem hos dig, Jeanett.

Hvasseline sagde ...

Hvor fint Jens, og velkommen hjem!! KH

Søren Damm sagde ...

Blandt gadens filosofer:

Jens Keis Kristensen sagde ...

Gadens filosoffer er som bekendt de største.