fredag den 4. marts 2011

Nuuk City

Det sner her i Nuuk, og det i en sådan grad, at det ville være breaking news i Danmark. Men Nuuk er kun 1/2 dansk. Overalt er der skilte på både grønlandsk og dansk. Fx "skadestue" og et ord der formodentlig betyder det samme på grønlandsk og har ca. 34 bogstaver.

***
I går var jeg nede i hospitalets cafeteria, hvor der var kogt hval på menuen. Det smagte af dyrekød med fiskesmag, og jeg levnede ca. 2/3 af portionen. Det er dog nok snarere min sarte smagsløg end det grønlanske køkken, der er noget galt med. Her på min stamcafe, hvor jeg nu hænger ud, er der til gengæld et generøst udvalg af velsmagende kager.
***
For nærmest første gang i mit liv fotograferer jeg. Jeg fotograferer blå isbjerge, containere fra Royal Arctic på havnen og skilte, som nævnt tidligere, med kilometerlange grønlandske ord. Måske en dag jeg springer ud som hardcore amatørfotograf her på bloggen.

Ingen kommentarer: