tirsdag den 18. januar 2011

Tirsdags Top 10

Her den anden dag læste jeg at The Eagles skulle spille i Hjallerup, der var dog ikke tale om det famøse Hjallerup Marked. The Eagles er i de flestes ører nok mest kendt for Hotel California, der med sin vellyd, guitarsolo og iørefaldende omkvæd inkarnerer blød radiopop/rock, som det lød i 1970'erne. Det var om noget den musikgenre, som punkmusikken (bl.a. meget andet) var et oprør imod. Mine musikalske rødder er klart funderet i punken, men i en mere moden alder er jeg også begyndt at sætte pris på et stykke vellydende og velspillet popmusik, som det bliver spillet på alverdens softpop/rock radiostationer. Hvis jeg måtte være dj for en stund ville jeg næppe spille Hotel California, men fx følgende:

Fleetwood Mac: Go your own way
Steely Dan: Rikki don't loose that number
Elton John: Rocket Man
The Carpenters: Radio
Don Henley: The boys of summer
Belinda Carlisle: Circle in the sand
Donald Fagen: i.g.y.
Cock Robin: Just around the corner
Steve Miller Band: Fly like an eagle
Gerry Rafferty: Baker Street

2 kommentarer:

Kathrine Faust sagde ...

Hej Jens.

Jeg regnede med, at du nemmere ville opdage min kommentar, hvis jeg svarede på din egen blog ;)

Jeg fandt din blog ved at sidde og trykke "Næste blog" - ofte har jeg fundet masser af nye, spændende blogs ved en ren tilfældighed, kun på grund af den dér lille "næste" knap.

Jeg læste et par af dine indlæg og fandt bloggen spændende, og så kunne jeg næsten ikke lade være med at trykke "fast læser".

Og ja - "Conversation 16" er virkelig en formidabel sang! Jeg har haft den og "Little Faith" kørende non-stop i de seneste par dage.


Kh.

Kathrine.

Jens Keis Kristensen sagde ...

Hej Katrhine

Hvor fint! Jeg har faktisk lavet en tekst om "Næste blog". Ved at rykke Næste blog fra en af mine venners blig stødte jge på en hel masser kvinder der blogggede om deres børn... Og tak fordi du læsre med, det er jo derfor, man blogger!
KH
Jens