mandag den 3. januar 2011

Så lad mig dog være, januar

Så lad mig dog være, januar. Lad mig sidde i den blå lænestol dagen lang og læse romaner, digte og side 406 på dr's tekst tv, som oplyser om temperaturen i Kingston og Kathmandu. Lad mig først gå uden for en dør, når der ikke er mere nescafe tilbage og lad mig så lige stikke en tur op på biblioteket for at låne en halvdårlig biografi om en folkekær dansk skuespiller. Og lad mig så igen sidde i lænestolen og læse om skuespillerens triste skæbne, mens isen langsomt smelter udenfor.

5 kommentarer:

pter sagde ...

biografien er stensikkert halvdårlig, men Ove Sprogøe var god!

Jens Keis Kristensen sagde ...

Hæ, hæ. Havde egentlig en om Karl Stegger i tankerne... Er i øvrigt slet ikke klar over om han fik en trost skæbne, det er vist det, der hedder kunstnerisk frihed...

Anonym sagde ...

Du skal altså ha' sådan en "synes godt om" knap :O)

Jeg vil også gerne være i fred for januar...OG februar!

Godt nytår! :)

Søren Gehlert sagde ...

Jeg synes godt om Jens K og hans kunstneriske frihed - januar virker nu ellers som en perfekt måned til en melankolsk digterspire, som sidder fanget inde i sig selv på sit klubværelse på Vesterbro og venter på nogen.....

Hvasseline sagde ...

Smukt Jens! Meget misvisende at måneden begynder med et JA, ik?