tirsdag den 24. marts 2009

Slikmund

Jens Unmack har netop udgivet en ny cd. Den har fået fremragende anmeldelser på nær af en nærig Skotte i Politiken, og jeg skal da også snart få taget mig sammen til at købe den… Nå, men i et interview, der for nylig blev bragt i Berlingsske Tidende viste Unmack rundt i sit lokalmiljø på Frederiksberg, og han fortalte, at han var en hyppig kunde hos de lokale slikforrretninger. Normalt hører vi jo om rockmusikere, der har hasarderet omgang med betydeligt voldsommere stimulanser end de søde sager. Men jeg forstår så udmærket Unmacks passion, dog ærgrede det mig, at vi ikke hørte om hans slikfavoritter – hvad blev der helt præcist købt ind? Herhjemme kunne den fælles lørdagsslik fx bestå af: chokolade (indrømmet – chokolade er mange ting), vingummi og skumfiduser. Og helt personligt er jeg måske allermest glad for chokolade med diverse fyld såsom Blomme i Madeira og Skildpadder. Flødeboller er dog heller ikke at foragte.

1 kommentar:

pter sagde ...

SLIKMUND!
Du kan glæde dig til tonerne fra "Dagene Løber Som Heste" - der er ikke tale om et værk sovset ind i strygere, som skotten mere end antød. Jo tak - der ER strygere, men de smyger sig kælent om endnu en omgang FREMRAGENDE dansk lyrik og ditto toner...
Et fuldendt album, og så har jeg vist ikke en gang skrevet for meget!
Sikken "uge" - først Simpson og så Unmack....