tirsdag den 20. december 2011

Mixtape 2011

Hvis jeg nu skulle blande et bånd (og det kunne være da virkelig være old school) til en sød veninde eller god ven med hvad jeg har lyttet til i 2011 ville det indeholde følgende sange:

1:Baby Woodrose: Somone til love (fra Chasing Rainbows, 2007)
Et godt åbningsnummer. Jeg har allerede skrevet hvorfor jeg er blevet så glad for Lorenzo og co.

2: Emma Acs: Yoko (Fra Champagne, 2011)
Sød, sjov, charmerende

3: Death in June: All pigs must die (fra All pigs must die, 2001)
Death In Junes forsanger og eneste gennemgående figur gennem en lang karriere er en homoseksuel sanger med stor passion for symboler fra Det Tredje Rige! Dette nummer er en meget skæv popperle inden for genren neo folk. Lyder det obskurt? Det er det også, men det er også originalt og fedt!

4: John Grant: Leopard and Lamb (fra Queen of Denmark, 2010)
Via divesre årslister for bedste album 2010 opdagede jeg John Grants smukke samling 1970'er inspirerede sange, der næsten alle kredser om glæder og ikke mindst sorger og besvær med at springe ud og leve som bøsse. Queen of Denamrk er et af de albums jeg har lyttet mest til i år.

5: Midlake: Head Home (fra The Trials of Van Occupanther, 2006)
Det var bandet der fik lokket John Grant til at indspille Queen.. og de fungerer som backingband på albummet. Og så fik man jo også glæde af at stifte bekendtskab med Midlake. "Head Home" lyder som Fleetwood Mac i deres velmagtsdage - og det er ment som en ubetinget ros! 

6: R.E.M: Überlin (fra Discover, 2011) 
Deres bedste sang i mange år. Vi takker for en flot karriere og en masse smukke sange.

7: I Got You On Tape: Church of the Real (fra Church of the Real, 2011)
Noget skummelt og smukt er på spil på én og samme tid i denne sang, selve albummet levede desværre ikke helt op til det forrygende titelnummer.

8: Elbow: Lippy Kids (fra Built a Rocket Boys, 2011)
Dejligt at opdage Elbow. Stadionrock med stil. Bono og co kan trygt abdicere.

9: War on Drugs: Brothers (fra Slave Ambient, 2011)
Sangeren har lyttet til Tom Petty og Bob Dylan, bandet har lyttet til U2 og shoegazer. Det hele mixes til en yderst velsmagende og elegant cocktail, som dog skal nydes ikke alt for store doser.

10: Rihanna featuring Calvin Harris: We found love
Jeg overgiver mig - dette er en helt forrygende popsang (og dem har Rihanna i det hele taget lavet en del af)

PS. Jeg har ikke rigtig fået lyttet til P.J. Harveys seneste album, men når I alle sammen siger, at det er så godt, er jeg utvivlsomt gået glip af noget. Men så har jeg jo det til gode... 

Ingen kommentarer: