søndag den 16. november 2008

Farvel Hilmer

Havde planer om at skrive en blogtekst om et ganske hyggeligt emne. MEN nu har jeg netop erfaret at Hilmr Hassig, der mest af alt er kendt for at være love shops unikke guitarist og producer, i nat døde i en trafikulykke på Frederiksberg.
Hassigs guitarsound var, særligt på de første love shop plader, aldeles skøn, og jeg vil altid forbinde klassikeren En nat bliver det sommer med Hassigs smukke, Jørgen Ingmann-inspirerede, guitarspil
At Hilmer Hassig nu er død er meningsløst og forfærdeligt, og jeg kommer til at savne ham og sender tanker til hans familie og venner.

1 kommentar:

Ida sagde ...

Kære Jens.

Jeg fik også en tåre i øjet, da jeg hørte om HH's død, og mindedes alle de skønne koncerter jeg og Kasper har været til med LS. Og den guitar på i nat bliver det sommer er så smuk...

Glæden viste sig dog også her nu, da jeg læste lidt på din blog. Stort tillykke med forlovelsen. Håber at vi snart får fornøjelsen af at møde T.

KH Ida