onsdag den 14. januar 2015

Min kagekamp del 2: En fremragende kageuge

Uge 2 i min tapre kamp for at få konsumeret 100 kager på en måned begyndte stilfærdigt med en enkelt romkugle, der var blevet til overs fra gårsdagens kageindkøb i Hillerød. Dagen efter spiste jeg et stykke krydderkage med choko-creme fra vores kantine.

Lørdag vil til gengæld gå over i historiebøgerne som en helt exceptionel god kagedag. Vi skulle til eftermiddagsfødselsdagsselskab, og jeg valgte derfor, meget fornuftigt skulle det vise sig, at springe frokosten over. Jeg lagde ud med et lille stykke sandkage med appelsin og rosmarin, sidstnævnte bliver aldrig min favoritkrydderurt, men fungerede fint. På bordet var også Bedstefars Skæg, en kage jeg ikke har fået i mange år. Der var tale om himmelske mundfulde! Derefter kom der en kagemand på bordet, selve kagen var en brunsviger der var præcis så snasket, som en brunsviger skal være. Jeg spiste to ret store stykker, hvilket dog viste sig at være en fejldisponering, da jeg derefter ikke kunne klemme mere ned , og der faktisk var småkager på bordet også.

Søndag havde jeg ikke de store forventninger til ren kagemæssigt, men min hustru fik en veninde på besøg, der både medbragte romkugler (lidt kedelige) og en glimrende æbletærte. Mandag havde min søde teammate på jobbet købt en romkugle (betydeligt bedre og mindre tør end gårsdagens) til mig. Tirsdag havde en kollega fødselsdag og bød mig på et stykke wienerbrødsstang, og den slags går man jo aldrig fejl i byen af. I dag var der så gulerodskage i vores kantine, og selv om den manglede en gedigent lag ostecreme på toppen, var den bestemt spiselig.

I alt estimerer jeg at have spist ca. 15 stykker kager i løbet af ugen og må til at få tempoet i vejret, hvis jeg skal nå mit mål.

Ps. Havde glemt at jeg fik en tebirkes lørdag formiddag, det er vel også en slags kage...

Ingen kommentarer: