torsdag den 8. januar 2015

En god kageuge

På Facebook har der her omkring nytår været diverse udfordring a la: 1000 armbøjninger på en måned eller løb 100 km i januar måned. Det er ikke projekter, jeg har fundet videre attraktive, men her den anden dag så jeg en udfordring, som virkelig tændte mig: Spis 100 kager på 31 dage. Og her er så en status for, hvordan min første kageuge er gået:

Kageåret begyndte helt perfekt med at jeg et par minutter efter midnat indtog et par stykker af min hustrus meget vellykkede kransekage. Senere samme dag fik jeg lidt mere kransekage og et stykke fragelitè, der var blevet til overs fra nytårsaftens dessertanretning.

2. januar var jeg et smut forbi den lokale gourmetbager, Grannys House på Søborg Hovedgade. Grannys laver forrygende brød og boller, men er ikke videre stærke udi i fx wienerbrød, det bliver simpelthen for tungt. Vi testede deres hindbærsnitte, som var virkelig delikat og hvor fyldet faktisk smagte af hindbær. Snitten var så god, at jeg dagen efter var forbi og købte en mere.

På min første arbejdsdag havde en kollega medbragt småkager og et bredt udvalg af roulader af et Dancake-kopimærke. Der var ikke just tale om nogen stor smagsoplevelse, men jeg har en svaghed for den type produkter og fik kværnet 3-4 små stykker.

I går var der krydderkage med chokoladecreme ovenpå i vores kantine. Og den slags ofrer man jo gerne en femmer på. Om eftermiddagen havde jeg været til tandlægen i Hillerød. Og det faktum at jeg på trods af et heftigt kageforbrug alligevel ikke havde nogen huller måtte selvfølgelig fejres med indkøb af 3 romkugler på tilbud. De havde en fin blød konsistens.

Alt i alt har der været tale om en rigtig god start på kageudfordringen. Målt  rent kvantitativt tror jeg, at jeg med det løse (småkager, etc.) er nået op på 15-20 kager. Og den kommende uge tegner godt. Vi har således fortsat lidt romkugler i huset og på lørdag skal vi til fødselsdag hos en god ven, der plejer at byde på bl.a. brunsvigerkagemand. 

Ingen kommentarer: