mandag den 19. januar 2015

Barnebarn af en speltmor

Det var i den allerbedste mening, at min mor bandlyste farvestoffer i mit barndomshjem. Vi er tilbage i de sene 1970'ere og tidlige 1980'ere, hvor børnefødselsdagene var orgier af grønne sodavand og røde pølser, og hvor et helt legitimt mellemmåltid for et lille barn var mariekiks og et glas gul saftevand - allerhelst af mærket Fun. Groft mel var noget de brugte i flipperkollektiverne og så hjemme hos os.  
I dag er grønne sodavand vist blevet forbudte, mens farvestofferne i de røde pølser slet ikke er så kræftfremkaldende som de var i de gode gamle dage. Alligevel måtte jeg finde mobilen frem, da vi i lørdags besøgte gode venner, som trakterede med røde pølser, da der aldrig blevet taget et sådan billede af mig - men dengang var verden vist også i sort/hvid
Men nu slutter indlægget, for jeg skal sætte ris over til, når Anna og T kommer hjem fra gymnastik. Og jeg har lovet sidstnævnte, at de skal være brune. Længere er jeg alligevel ikke nået...

Ingen kommentarer: