tirsdag den 31. januar 2012

Promotion

En god ting i livet er at kunne glæde sig over andres succes. Jeg har ikke altid været så god til det, men det er blevet lidt nemmere med alderen. Og jeg er i disse dage decideret stolt af at kunne fortælle, at min gode ven, Rasmus Hastrup, har fået den ærefulde tjans at oversætte en af mine yndlingsforfattere, Paul Austers, nyeste bog. Vinternoter er titlen på udgivelsen, der er en slags tilbageblik "På steder han har boet, mennesker, han har mistet, ar, han har fået.", som der stod i sidste uges udgave af Politikens bogtillæg. I samme tillæg var der et uddrag fra bogen. Og selv om jeg ikke er fagmand ud i oversættelsens ædle kunst, ser det ud til at Rasmus er sluppet godt fra opgaven.Så Tillykke min ven, jeg krydser fingre for gode anmeldelser, og at andre end jeg synes, at du rammer Austers tone rent.

Ingen kommentarer: