lørdag den 28. januar 2012

Liverpool vs Manchester United - en musikdyst

I anledning af dagens klassiker og med inspiration fra et indlæg med samme tema fra Jens Unmacks blog afholder jeg hermed min egen lille personlige musikdyst mellem de to konkurrerende byer.

The Beatles vs New Order
En duel mellem 2 sublime men meget forskelligt spillende hold. Efter en flot kamp sikrer New Orders sig dog sejren. Manchester fører 1-0.

Echo & The Bunnymen vs The Chameleons
En flot herrefight med masser af patos og intensitet. I kraft af en god vokalpræstation især tidligt i kampen, vinder The Bunnymen. Liverpool har udlignet; kampen er helt åben.

The Lightning Seeds vs Happy Mondays
Endnu en tæt kamp, hvor de højtråbende festaber fra Manchester ender som sejrherrer. 2-1 til Manchester.

Julian Cope vs Morrissey
Copes uortodokse spillestil giver stor sympati, men han er trods sin charmerende spillestil overmatchet, da Morrissey først går til angreb.
Manchester vinder altså en 3-1 efter en forrygende kamp. Da jeg ikke følger nok med, vil jeg til gengæld ikke gisne om resultatet af eftermiddagens kamp, men jeg glæder mig da til en eftermiddag i sofaen med en klassiker på skærmen og en Limfjordsporter i glasset.

1 kommentar:

Søren Damm sagde ...

Hvad er der galt med The Monkeys? Liverpool haler ind:o)