tirsdag den 18. oktober 2011

Tirsdags Top 10 - Ønskeliste

På Danmarks Radio-kanalen P6 Beat har musikskribenten Ralf Christensen og musikeren Kristian Leh (William Blakes) et ganske enkelt fremragende program kaldet Album, hvor de præsenterer intet mindre end verdens bedste plader! Leth og Christensen spiller hele albummet og causerer og analyserer med en begejstring, der bare smitter. For undertegnede der elsker musik, men ingen teknisk musikviden har, bliver min horsiont i den grad udvidet, når Leth fx begejstret fortæller om rytmeguitarspillet på Michael Jacksons Thriller eller når de fortæller om tilblivelsen af Beatles Abbey Road-album. Sidstnævnte har jeg aldrig kunne se lyset i. Leth og Christensen fik mig dog til at give den en chance mere og jeg fandt faktisk ud af, at det nok er fordi den bl.a. har inspirete Pink Floyd, som jeg aldrig kommer til at se det helt store i.

Jeg ser nu på hjemmesiden, at programmet holder pause, men muligvis vender tilbage i 2012. Og Kære Kristan & Ralf, jeg håber sørme, at jeres skønne program snart kommer igen, og jeg vil ønske, at I kaster jer over følgende titler:

1) Velvet Underground: The Velvet Underground & Nico
2) Lee Hazlewood: Cowboy in Sweeden
3) Kraftwerk: The Man Machine
4) Steely Dan: Aja
5) The Clash: London Calling
6) ABC: The Lexicon of Love
7) New Order: Low-life
8) U2: The Joshua Tree
9) Massive Attack: Blue Lines
10) Nick Cave and The Bad Seeds: The Boatman's Call

Ingen kommentarer: