torsdag den 22. april 2010

Promotion

Trofaste læsere har måske opdaget, at der er blevet føjet et par links til det, der vist hedder min blog-roll.

Min gode ven, L, er under pseudonymet Hvassline for nylig sprunget ud som tegner og kortprosaist på sin blog Overmåde hvas og hård. Hun er dog slet ikke så hvas igen, skulle jeg hilse og sige. Mit foreløbige favoritindlæg er hendes komparative studie af en tekst fremført af den danske hiphop-supergruppe, Selvmord, og et klassisk 1970'er digt af Kristen Bjørnkær, som er ramt lige på kornet.

Jeg har også endelig fået nosset mig sammen til at lave et link til min gamle studiekammerat, Steffen Baunbæk Petersens, lyrikblog, som har fået den sublime titel Assistens & elsewhere. Titlen henviser selvfølgelig til kirkegården på Nørrebro, hvis gravsteder har inspireret til en række digte. Og så fandt jeg for nylig ud af, at den tyske krautrockgruppe Faust har udgivet en lp med titlen Munich & elsewhere...

4 kommentarer:

Hvasseline sagde ...

Hvasseline er pavestolt (uh, det ord er efterhånden lidt for uartigt at bruge på en højhellig fredag) over at være nævnt på din blog!! Der er et lille fanzine på vej i posten som tak, hehe..

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Siger tak for nye links :-) Tænkte faktisk slet ikke på Faust, da jeg navngav lyrikbloggen - syntes bare, det lå godt i munden. Men jeg kender pladen, og underbevidst har den sgu nok spillet med...

Jens Keis Kristensen sagde ...

Jeg fandt en virkelig fin bog - med en masse fotos om krautrock i New York, har stort set læst alle opslag. Og særligt Faust, som jeg kun kendte af navn, fik man lyst til at høre mere af. Så jeg har orienteret mig lidt på nettet. Kan du anbefale en titel eller to? Har også tjekket Neu! ud, det var godt!

Steffen Baunbæk Pedersen sagde ...

Altså titler med Faust? Hm, er mest begejstret for "So Far", hvis jeg skal plukke et af de gamle albums ud. Helt klart den af deres sangorienterede plader, der holder bedst vand. Men "The Faust Tapes" er et spændende collageværk. Og af de nyere ting er "Patchwork" helt sikkert et hit i min verden - et tilbageblik over karrieren, der er klippet op på kryds og tværs og har en helt egen anarkistisk karakter.