tirsdag den 5. januar 2010

Tirsdags Top 5

Michael Stipe, R.E.M.'s sympatiske forsanger fyldte 50 år i går. Jeg bliver aldrig hardcore fan, men R.E.M. har lavet mange fine sange. Og det faktum, at de jo vitterligt spiller alternativ rock, men dette med en sådan melodiøsitet, at de har haft mange hits på de kommerecielle radiostationer, uden at de på noget tidspunkt har solgt ud (som vi puritanere udtrykker det) er en præstation.
Nå, men det var den top 5 vi kom fra. I uprioriteret rækkefølge, og på dagen, lyder den således:

Orange Crush
Try not to breathe
Strange Currencies
Bittersweet me
All the way to Reno

5 kommentarer:

pter sagde ...

Er næsten enig, men det er mere end svært for mig, at skulle lave en top 5. Dog kan jeg afsløre, at VERDENS BEDSTE NUMMER (eller i hvert tilfælde med R.E.M.) er COUNTRY FEEDBACK

Jens Keis Kristensen sagde ...

Ok. Den er også god. Jeg må tilstå, at jeg aldrig rigtigt har fået dyrket de plader, der kom før Green. Har forsøgt et par gange, men det har ikke rigtigt sagt mig noget. Er jeg gået glip ag meget?

pter sagde ...

en del, Jens...en del :-)

Men Country Feedback er på Out Of Time...

Jens Keis Kristensen sagde ...

I know...

Martin Petersen sagde ...

Det er en ikke helt ueffen top-5 det der, absolut ikke en oplagt top-5, men som sagt på ingen måde ueffen.