torsdag den 23. februar 2012

Det bedste

Jeg ved ikke noget bedre end at få lov at dj'e lidt; min cd-samling er begrænset og ikke just alsidig, men alligevel er jeg at par gange blevet seneste år blevet betroet det ærefulde hverv at spille et lille dj-sæt til et par fødselsdage og et bryllup. For et par uger siden spillede jeg til en vens 40-års fødselsdag. I et par uger op til vågnede jeg om natten og tænkte hvilke numre fra min cd samling, der mon kunne skabe lidst stimmung? Og til selve aftnen tog jeg 1 time med postevand inden jeg skulle på for at kunne levere en nogenlunde præstation. Teknisk dygtig bliver jeg aldrig, men for meget alkohol skærper ikke ligefrem fokus. Jeg endte med at spille følgende sæt, der var hvad fulde 40-årige mænd kunne lide! (og efterfølgende improviserede jeg ½ time mere, over cd'er, den forrige dj havde efterladt):

Fine Young Cannibals: Good Thing
Supremes: Stoned Love
The Raveonettes: Love In a Trash Can
Duffy: Mercy
Moby: Lift Me Up
Spleen United: Euphoria
Gorillaz (featuring Shaun Ryder): Dare
Blur: Song 2
Duran Duran: Girls on Film
Billy Idol: White Wedding
The Clash: Rock the Cashbah
New Order: True Faith
Happy Mondays: Step On
Blondie:Hangin' on the Telephone
Spleen United: Suburbia 

1 kommentar:

Jakob Frederiksen sagde ...

Godt set. Var nok gået i baren til den sidste sang på listen. En sikker sang der fylder dansegulvet når 40årige fester, er Fatboyslim Praise you