lørdag den 9. april 2011

Lørdag med håndværkere

Det er lørdag og jeg er ramt af håndterlige tømmermænd. På vej til bageren ser jeg en person der fra siden og ryggen ligner en semikendt dansk rockstjerne. Jeg tænker om han er på vej hjem fra et one-night -stand... Senere tager jeg ind til byen og køber en cd med Midlake og Primal Screams Screamadelica som som er blevet genudgivet og er endnu mere psykedelisk end jeg husker den. Jeg bliver nostalgisk og tænker tilbage på den gang for ca. 20 år siden, hvor Jesper og jeg tog ud til Candy Records på Fælledvej og med store øjne og ører lyttede til den søde indehaver, Jans, mange røverhistorier. Jeg tænker på, om han, altså Jan, mon stadig lever. Jeg tænker en del på, om folk jeg har kendt for mange år siden, mon stadig eksisterer. Jeg tænker i det hele taget en del i dag.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja, må nok erkende, at du tænker RET meget i dag. Skam dig!

Jens Keis Kristensen sagde ...

Sådan er det en gang imellem. kender du ikke det - at en gang tømmermænd kan få én til at gruble?

Anonym sagde ...

Jens, jeg er her stadig :)

Jens Keis Kristensen sagde ...

Tak, Tony! Håber det går fremad med babysøvnprojektet