lørdag den 29. september 2012

Den store studenterbrødstest - endnu et kapitel

Her den anden dag havde jeg et ærinde på Blågårdsgade og kom derfor forbi Mila's Bageri, der ligger helt oppe ved Nørrebrogade. Her blev mit evigt lækkersultne blik fanget af et tilbud på tre romkugler for 20 kroner. Men da jeg kom ind i forretningen og opdagede, at de havde studenterbrød, var jeg ikke i tvivl. De skulle testes! Min elskede T har som sædvanlig været en del af dommerpanelet og her er resultatet:

Studenterbrød fra Mila's Bageri, Blågårdsgade 1, 2200 København N.
Pris 10 kr.
Vægt 220 gram (Der blev indkøbt 2, og det andet var ca. 30 gram lettere).
Udseende: Der er tale om et ret højt brød. Det har en tyk, men lidt ujævn bund, et ikke undseeligt lag syltetøj, et højt lag mørkebrun masse, et tyndt lag glasur og et tæt lag krymmel.
Konsistens: Selve massen er klæg på den måde der passer til et studenterbrød. Især T hæftede sig derudover ved, at bunden var blød og at krymlen var for hård.
Smag: Dommerpanelet var enige om at masse og syltetøj indgik i en vellykket og velsmagende symbiose.
Karakter: Jens var begejstret og giver karakteren 4. T synes, at bund og krymmel trak meget ned og inddragde desuden tidligere testede brød ifm. den samlede karaktergivning, hvorfor hun lander på et 2-tal.

Ingen kommentarer: