tirsdag den 26. juli 2011

Kong Negativ

Jeg er fortsat i gang med Henrik Nordbrandts dagbog. Han er negativ på stort set hver side. Det er nærmest pubertært - og manden fyldte altså 50 år, mens han forfattede bogen. Ofte hans udfald dog meget morsomme, som fx i disse linjer:
"Jeg husker Kim Larsen fra det skrækkelige Christianshavn. Der gik mange måneder, hvor jeg troede, at det var en person, der kopierede den rigtige Larsen. Ingen kunne være sådan i virkeligheden, mente jeg.
En dag fandt jeg ud af, at larsenkarikaturen skam var den rigtige Larsen. Jeg blev dybt imponeret."

2 kommentarer:

Martin Petersen sagde ...

Døden fra Lübeck? Den er go'!

Peter H. Olesen sagde ...

Jeg læste Ruzname under indspilningen af en af de første Olesen-Olesen-plader. Jeg husker den som hysterisk morsom i al sin overdrevne misantropi.