mandag den 2. august 2010

Professoren fra Ålekistevej del ll

Da jeg i går var ude at cykle og alligevel var på de kanter, måtte jeg altså en tur forbi Ålekistevej 231 for at se præcis, hvor Professor Adams har til huse. Det kune jo være, at jeg havde gjort ham uret, og at han havde til huse i et større palæ.
Det viste sig, at der på adressen lå et et treplans hus i rødstenstegl, der lignede noget, der var opført en gang i 1950'erne. Man ville umiddelbart tro, at der boede en eller måske to familier i huset, men når man kom helt tæt på, viste det sig, at der udenfor vel var en 6-8 postkasser. Og der var rent ud sagt et mindre spektakel inden fra huset. Da jeg stod i gruset ude foran huset og kastede lange blikke henimod postkasserne for at se om også Professor Adams havde én, kom en kvinde, af det der vist hedder afroamerikansk afstamning, ud af døren og spurgte "What are you doing". Jeg mumlede et eller andet og skyndte mig at komme afsted. Havde ikke rigtig lyst til at afsløre mit sande ærinde... Jeg vil dog tillade mig at konkludere, at Professor Adams må have svært ved at få arbejdsro under sine clairvoyante seancer. Til gengæld må jeg give Professor Adams, at oplysningen om de gode offentlige transportmidler er 100% korrekt. Således kan man efter være blevet kureret for sin impotens tage bussen lige ude foran gadedøren og direkte til Rådhuspladsen og lave løjer.

Nok om Profesor Adams i denne omgang. Men kan læsere bidrage med yderligere detataljer er kommentarer mere end velkomne.

Ingen kommentarer: