mandag den 2. november 2009

Magnettog og nyt kreditsystem

Ved det seneste folketingsvalg stillede løsgængeren Tom Gillesberg op. Jeg opdagede ham på grund af hans valgplakat. Den hang ganske vist kun få steder i København, men den umiddelbart forrykte tekst på plakaten var ikke sådan en man lige glemmer. Teksten lød således: "Efter finanskrakket: Magnettog over Kattegat."
Og her til morgen stødte jeg så igen på en plakat for Tom Gillesberg, der i denne omgang stiller op til Borgerepræsentationen. Tom Gillesbergs slogan lyder denne gang: "Kun nyt kreditstsystem kan redde Danmark." Måske ikke det mest oplagte budskab i en valgkamp, der jo bør være funderet i kommunalpolitiske emner. Ikke desto mindre får jeg altså lyst til at stemme på Gillesberg, idet hans 2007-slogan jo udover den temmeligt syrede ide om "magnettog over Kattegat" samtidig afslørede Gillesberg, som en profet, der jo vitterligt forudså den såkaldte finanskrise, der blev en realitet i 2008. Men jeg har lovet min stemme væk til en socialdemkrat ved navn Henrik, der angiveligt vil kæmpe en brav kamp for de socialt udsatte i København. Måske Tom Gillesbergs talenter også udfoldes bedst på et større sted end i en sølle borgerrepræsentation?

Ingen kommentarer: