mandag den 18. oktober 2010

Undskyld

- dedikeret til Helle, Lene, Ole m.fl.

Undskyld, kære hustru, fordi jeg har spist alle kammerjunkerne. Og undskylde for den gang, hvor jeg gabte indiskret hele aftenen, da vi var til middagsselskab hos nogle af dine venner, som jeg aldrig havde mødt før.
Undskyld til dig storebror, fordi jeg drak mig sanseløst beruset til dit bryllup.
Undskyld til alle de mænd, hvis kærester jeg har kysset.
Undskyld til alle de mennesker, jeg har bagtalt.
Undskyld til det danske folkestyre, fordi jeg var for doven til at stemme ved folketingsvalget i 1994.
Undskyld til skattevæsnet for den gang jeg arbejdede sort, da jeg læste lektier med en ordblind pige i Vanløse.
Undskyld, undskyld, undskyld.

2 kommentarer:

Hvasseline sagde ...

Det er helt ok Jens!

Hvasseline sagde ...

Det er helt ok Jens!