mandag den 13. april 2009

Gennem byen

Fulgte T ind til Hovedbanegården her i eftermiddags. I bussen sad en ældre mørk mand, som vi vel førhen ville have betegnet som en neger. Jeg syntes, at han lignede Miles Davis lidt. Og jeg sad derfor der i bussen og kom til at tænke på en anekdote, jeg engang hørte om Miles Davis. Han havde netop givet en koncert på Jazzhus Montmartre her i København og havde jo sandsynligvis brugt en helvedes masse energi på at trutte flere timers vilde toner ud af sin trompet. I hvert fald var Miles Davis eneste kommentar til den ventende presse: ”Can’t talk”.
På gåturen hjem gennem Nørrebro så jeg overalt plakater, der reklamerede for ”Dødsmaskinen”, som er titlen på Ungdomshusets live scene. Godt at se musikken angiveligt er oppe at køre i det nye ungdomshus. Og navnet Dødsmaskinen… Gætter på at det er fundet på af folk, der i virkeligheden ikke kender så meget til døden. Men velkommen til NV; jeg krydser fingre for, at I gir den max gas i jeres hus og husker, at vi ikke kommer af med Lars Løkke ved at smadre så meget som én eneste butiksrude nede på Frederikssundsvej.

Ingen kommentarer: