onsdag den 21. januar 2015

Min kagekamp uge 3 - En lidt for stilfærdig kageuge

Min tredje kageuge begyndte ganske fint. T og jeg var ude og spise på en udmærket italiensk restaurant på Søborg Hovedgade. Vi gik all-in og nuppede en 3-retters menu, hvor desserten var en tallerken med forskellige sager, bl.a. en lille kompakt chokoladekage. Den var ikke lige min kop te, men det hele tæller jo med. Da vi kom hjem bød T sørme på et lille stykke Drømmekage, hun havde kreeret på jobbet. Jeg behøver vist ikke fortælle, at den smagte aldeles fremrangende.

Fredag blev ganske stilfærdig rent kagemæssig. Om aftnen fik jeg dog en portion is med de skønne Orio-kiks som en af ingredienserne og med et par vafler til kan man med lidt god vilje sige, at jeg også fik kage den dag.

Lørdag morgen delte jeg en frøsnapper med T og Anna. Om aftnen var vi inviteret til middag hos gode venner. Alt var for så vidt godt. Lækker thai-mad, generøst udvalg af drikkevarer, MEN ingen kage overhovedet. Set i bagklogskabens klare lys burde jeg have ringet til dem forinden og forklaret om min kagekur. Så er jeg sikker på at de ville have udvist de rette hensyn, nøjagtig som man ville gøre, hvis man fx fik en vegetar eller en muslim på besøg....

Søndag var helt kagefri, mens jeg i denne uge har spist kage hver dag i kantinen på arbejde. Mandag en ok æblekage, tirsdag en glimrende krydderkage med glasur og i dag var der en friskbagt brunsviger - og så bliver det jo ikke meget bedre! I går gik jeg lidt i panik og købte derfor en pakke kiks med jordbærcreme af aldeles underlødig kvalitet i REMA 1000, da jeg tænkte, at det ellers kunne blive en sej kamp at nå de hundrede kager. Men alt i alt er jeg næppe nået mere end 10 kager i denne uge, og må nok til at indse, at det vigtigste ikke er at vinde, men er at være med. Helt opgivet målet om de 100 kager, har jeg dog ikke: I morgen holder chefen på min arbejdsplads en lille afskedsreception, og hvem ved, om han overrasker alle ved at byde på et stort sønderjysk kagebord, man har jo lov at håbe.

Ingen kommentarer: