tirsdag den 24. september 2013

Tirsdags Top 10 - Gangway

Mon ikke det var i P4 i P1, at jeg første gang stødte på Gangway? I hvert fald var Gangway et af de første bands, jeg dyrkede, som spillede en hel anden musik end Depeche Mode, Erasure og Yazoo, som i en periode havde været de musikalske helte på teenage-værelset. Det var britisk-inspireret popmusik, som Gangway stod for, og jeg gætter, at en anmelder har namedrppet The Smiths som reference, hvorefter jeg kastede min kærlighed på dem... Men i de sene teenageår kom Gangway jævnligt på det lille Aiwa-anlæg, når hovedet havde brug for en pause fra Martin Hall og Joy Division. Og i dag er Ganway et af de bands, der på suveræn vis står distancen, fordi der er tale om popsangskrivning på luksus-niveau.
Der blev flere gange mumlet om at et gennembrud i England lå lige rundt om hjørnet, men det blev vist aldrig til mere end at My Girl and Me (eller var det Once Bitten, Twice Shy?) blev Single of the Week i Melody Maker. Interessant tankeeksperiment: Kunne de have drevet det længere, hvis i dag var 1987? Anyways, dagens top 10 er en hyldest til et af vore allerbedste popbands nogensinde.

1) Blessed By A Lesser God
2) Strawberry Coat
3) Yellow
4) Biology
5) Everything Seems To Go My Way
6) Once Bitten, Twice Shy
7) The Party Is Over
8) Go Go Go
9) Sitting In The Park
10) My Girl And Me

Ingen kommentarer: