lørdag den 14. februar 2009

En fjern og fin musik

I går aftes var jeg til den første af mindekoncerterne for Hilmer Hassig. Love Shop leverede et stensikkert og medrivende sæt, men aftenens helt store oplevelse var Lars H.U.G. & The Zombies. Bandet var godt spillende, og H.U.G. synger stadig helt sublimt og så tager han altså popsangen hen et sted, hvor den ikke længere bare er banal. At høre den største danske popsanger nogensinde give et så fint sæt var den ultimative hyldest til Hilmer.
For nørder er her de to sætlister, i Love Shops tilfælde har jeg dog ikke helt styr på rækkefølgen.

Lars H.U.G.:
Vent
Blidt Over Dig
Dansevise
Mon De Kan Reparere Dig
Så Længe Jeg Lever
? Er Lykken Så Lunefuld
Kysser Himlen Farvel
Havets Blå
Okay Okay Boys
Militskvinder
--
Solen Er Så Rød, Mor
Elsker dig for evigt

Love Shop:
Alle har en drøm at befri
Fuck min højdeskræk
Kræmmersjæl
Drømmenes København
Love goes on forever
Copenhagen Dreaming
Bellavista Sol
Fremmedlegionær
Det tog mig et år
Hun er stadigvæk en lille pige
--
En nat blir det sommer

2 kommentarer:

pter sagde ...

Er sikker på, at det var en fantastisk oplevelse. Ville voldsomt gerne have været der, men det lod sig ikke gøre.

"Dagene Løber Som Heste" / Jens Unmack er ude....23 marts.

Trine sagde ...

Jeg er SÅ vild med Lars HUG. Oplevede ham på en festival for et par år siden, da han var aktuel med Save me from this rock 'n roll albummet.

Vi stod en meget meget lille fanskare foran scenen - jeg fattede ikke hvor alle de andre var. Eller måske var det bare mig, der var på den forkerte festival...