torsdag den 9. december 2010

Poetiske unge mænd

Her i eftermiddags, da jeg stod ved en hæveautomat inde i byen og var i gang med at hæve lidt kontanter, hørte jeg to stemmer tilhørende et par purunge mænd istemme følgende rap:
"Vi ryger meget hash/
du sutter meget pik"
Linjerne bekom dem så vel at rappe, at de nåede at øve nummeret et par gange, mens jeg ventede på, at min transaktion blev fuldført. Da jeg vendte mig om, var det jo naturligt at give dem et kompliment for den flotte og modne tekst. Og de unge gutter takkede og påstod, at rappen ville blive spillet i Boogie (et program, der sendes om eftermiddagen på DR1). Det ser vi frem til. Og kom forresten ikke og sig, at de unge ikke lærer noget i dansktimerne. For linjerne har jo helt klassiske versefødder, der skifter fint mellem tryksvage og trykstærke stavelser.

Ingen kommentarer: