lørdag den 21. august 2010

Næste blog

Måske har du lagt mærke til, at der oppe i venstre side af skærmbilledet på denne, og alle andre blogspot-blogs, er en knap, med titlen: Næste blog. Med et tryk på denne knap bliver man kastet spændende steder hen. Fra min egen blog førte et tryk på Næste blog en overgang altid hen til Roskilde Baptistkirkes blog...

For nylig prøvede jeg at se hvor Næste blog fra min gode ven Søren G's blog (sgehlert.blogspot.com) førte hen. Og så havnede jeg pludselig i det ene kvinde/moder univers efter det andet. Jeg stødte på Bettys fertilitetsblog (!), en blog lavet for at mindes et dødfødt barn og en hel masse andre blogs, hvor mødre har lagt billeder ud af fx deres lille Laurits, der spiser pommes fritter nede på det lokale torv eller lille Luna, der plukker jordbær i mormors have. En genrebetegnelse stødte jeg også på, en af bloggeren skrev nemlig, at det hun havde gang i var en såkaldt "husmoderblog". Bvadrrr har jeg instinktivt tænkt, når jeg har læst disse blogs. Jeg har følt mig intimideret (og, ja, jeg kunne/kan selvfølgelig bare lade være med at kikke med!) og har samtidig tænkt, at det da var et latterligt emne at blogge om, hvad kan folks snottede unger rage andre mennesker? Men jeg kan jo se, at disse blogs har masser af læsere, og objektivt set er børn og ikke mindst barnløshed for mange mennesker et betydeligt mere vedkommende emne, end mine reportager om, hvad de lokale drukmåse går rundt og mumler på gaden.

2 kommentarer:

Martin Petersen sagde ...

Går man videre fra min blog, så får man scrapper-blogge og Tokio Hotel Danmarks blog. Skal vi bytte?

Jens Keis Kristensen sagde ...

Roskilde Baptistkirke med Tokio Hotel, tjah, why not. Men det er vist desværre ikke muligt.